Monthly Archives

3 Articles

Kako ne oteževati dela sodnikom

by Urban Mur

Piše: Gašper Meden

Končno ste se prijavili na tekmo in naštudirali dvige (saj ste jih, kajne? –> pravila). O uspešnosti dvigov bodo odločali sodniki. Tu so zaradi istega razloga kot vi: opravit so prišli svoje delo in uživat v športu. Da pa bi svoje delo opravili čim bolje in hitreje, jim lahko pri tem izdatno pomagamo tekmovalci. Kako torej volk ostane sit, in koza cela? Gremo lepo po vrsti.

  1. Prišli ste na tekmo. Malce vas daje negotovost, saj sta kmalu na vrsti tehtanje in pregled opreme. Niste prepričani, če je vse v redu? Upoštevajte navedene smernice in pravila v pravilniku glede tehtanja in dovoljenih kosov opreme. Mimogrede, za vsa so enaka. Če morajo vsi nositi dres, ga boste tudi vi. Branje vam verjetno ni tuje. Mesece ste se pripravljali, zdaj je napočil trenutek resnice.
  2. Bodimo zgled drugim športom (khm, nekaterim športom z žogo, khm) in poskrbimo za primerno obnašanje. Vaša naloga je tekmovati, delo sodnikov je oceniti vaš dvig. Ne bodite diva. Spoštujte jih, prav tako pa spoštujte tudi sotekmovalce. Na tekmi dvigujemo uteži in pazimo drug na drugega. To ni zaodrje modne revije ali črni petek v veleblagovnici.
  3. Neupoštevanje ukazov je škoda za vse. Popolnoma razumljivo je, da ste na tekmi »napaljeni«. Občinstvo vas dvigne, adrenalina je še in še. Zberite se in upoštevajte sodniške ukaze. Nadvse koristno bo, če s sodniškimi ukazi (vsaj v mislih) trenirate. Na dolgo in široko so zapisani v pravilih. Jasno in glasno jih slišite na posnetkih. Sodnikom boste olajšali delo, vi pa dvignili veljavnost svojih dvigov. A ni škoda, da na primer postavite državni rekord v potisku s prsi, pa palico od veselja prehitro odložite? In ne, ta rekord tudi »med kolegi« ne velja.

Za konec: Sodniki so ljudje in ljudje delamo napake. Nimajo lahkega dela. Pod drobnogled tekmovalcev, tako kot sodniki v vseh športih, pridejo šele ob »prižigu« rdeče luči. Sprejmite odločitve kot civilizirani ljudje in energijo porabite za naslednji dvig. Vaš prijatelj, trening partner ali stara mama lahko rečejo, da je dvig uspešen. A to še ne pomeni, da dejansko je. Prav tako niste dobili rdeče, ker vas (baje!) ne marajo.

sodnik1
sodnik2

Pet razlogov za udeležbo na državnem prvenstvu PLZS za novince

by Urban Mur

Piše: Gašper Meden

Bliža se 3. Državno prvenstvo Powerlifting zveze Slovenije. Samo prvenstvo in predvsem priprave nanj pomenijo le eno. Če vam je kaj do dobrega rezultata, bo treba iz območja udobja. To pa je nekaj, česar ljudje po svoji naravi nimamo preveč radi, a hkrati prvi pogoj za napredek. No, ko zapustite območje udobja, se zgodi tako imenovana čarovnija. Na pamet mi pade predvsem pet področij, zaradi katerih je nadvse koristno nastopiti na DP.

  1. Naučiš se (bolje) funkcionirati pod pritiskom. Citirati Soči pred tablo v četrtem razredu je bilo stresno. Postavljati osebni rekord na počepu pred polno dvorano pa je nekaj drugega. Bistvo tega dela ni v tem, kaj je bolj stresno. Pomembno je, da se lahko negativni stres (po domače živčnost) pretvori v pozitivnega. In le glejte, da v preveliki vnemi ne preslišite sodniških ukazov.
  2. Učiš se od boljših, končno dobiš realno sliko svojih šibkih točk. Biti prvi na vasi (beri: v domači telovadnici) je lahko, če niste ravno član kakšnih »specializiranih« kvihtarnic. Ko pridete na tekmo, vas na platformi čakajo tekmeci in sodniki. V nečem ste mogoče zelo dobri. V nečem drugem pa ste ne nujno zanič, ampak imate, recimo temu, veliko prostora za napredek. Skratka, dobili boste brco v zadnjico za odpravljanje napak.
  3. Sotekmovalci na tekmi so zakon. Večina posnetkov na Instagramu in Facebooku se osredotoča na razna (kvazi) rivalstva, mlatenje po hrbtu, špricajočo kri iz nosa in še kaj. A iz ozadja je gledalcem marsikaj prikrito. In ravno to je eden izmed boljših delov tekme. Lačni? Ni problema, tri roke vam bodo ponudile piškote. Pozabili magnezij? Izbirali boste med kocko in tekočim magnezijem. Ne morete odpeti pasu? Le dobro se držite. Kot novinci na tekmah boste verjetno tako živčni, da vam marsikaj ne bo jasno. In tudi tu vam bodo na pomoč priskočili sotekmovalci, če le niste pretiravali s kofeinom. Prostora za ego ni.
  4. Občutek, da si postavil rekord. Je tu treba sploh še kaj dodati?
  5. Glasba je in bo boljša kot v komercialnih fitnes centrih. Strah pred Despacititisom je odveč!

Se vidimo oktobra!

p.s. Itak pa nisi powerlifter, če nisi vsaj enkrat tekmoval.

DP2015